Jill Bolte Taylor - How it feels to have a stroke

Bajban vagyok, mert egy rendkívüli videót kell ajánlanom. Nem tévedés: meg KELL osztanom. Többek között azért, mert ennyire magával ragadó, erőteljes és hiteles előadást még nem láttam tudóstól, és nyakam rá, hogy ti sem. Számomra maximálisan hiteles a beszámolója, mivel ismerem azt az állapotot amiről beszél, bár másképp sodródtam bele annak idején. Régebben tettem néhány tétova kísérletet, hogy elmeséljem másoknak is, de mindannyiszor beletört a bicskám. Nem tudom megítélni, hogy azok, akiknek sohasem volt részük abban az élményben, mit vesznek le a videóból, bár úgy tűnik, hogy az előadás végén nem véletlenül tapsol állva a közönség... A beszámoló lassan indul be, de se ez, se az emberi agy látványa ne tántorítson el benneteket.
Ezt látni kell.

Jill Bolte Taylor - How it feels to have a stroke

Neuroanatomist Jill Bolte Taylor had an opportunity few brain scientists would wish for: One morning, she realized she was having a massive stroke. As it happened -- as she felt her brain functions slip away one by one, speech, movement, understanding -- she studied and remembered every moment. This is a powerful story about how our brains define us and connect us to the world and to one another.

 

Címkék: videó ted jill bolte taylor

A bejegyzés trackback címe:

https://keksakal.blog.hu/api/trackback/id/tr45412009

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.04.05. 11:03:13

Ismered? OMG! Volt már Stroke-od?

Kéksakál · http://keksakal.blog.hu/ 2008.04.05. 18:47:13

Nem stroke miatt, de egyszer én is "kaptam egy második esélyt". Évekkel később sem tudtam rendesen elmagyarázni, mit éltem át akkor. Kulturálisan determinált, milyen címkét húz rá az ember, de úgysem az a lényeg. Mindamellett én is a Nirvánát emlegettem később.

Visszatérve a stroke-ra. A nagymamámat egy stroke vitte el. Ott voltam mikor lebénult, úgyhogy ebben az értelemben is személyesnek érzem ezt a történetet.

Biry 2008.04.06. 21:57:33

Ellnézést az offért, de:

youtube.com/watch?v=rEUpKzoEW-E

sajnos a minősége nem a legjobb...

:)

RJaff 2008.04.07. 21:42:55

Hát öreg, lehet, hogy megszerzem valahogy ezt a könyvet
www.lulu.com/content/458594
Nem értem teljesen a sajnálatosan hiányos angolom miatt, de azt már tudom, hogy ez kell nekem.
Köszi

Joseph 2008.04.08. 14:34:35

Nos.

Mivel a legutóbbi személyes találkozónkkor Sakál úr diszkréten, előzékenyenen és visszafogottan felkért véleményilvánításaim magamnak megtartására (ha jól értettem, hö), ezért a postra nem reagálnék.

Az offra igen: le vagyok merevedve, hogy mostanában mindent olyat feldolgozni akarnak kalsszikusok, amik valaha rock zeneként voltak aposztrofálva. Lehet, hogy nem kéne..

Joseph 2008.04.08. 15:03:14

Ja igen. Én is elnézést kérek az offtopikozásért..

Kéksakál · http://keksakal.blog.hu/ 2008.04.08. 17:54:20

Joseph:

Ha már offolgatunk... Mégis, mire számítottál a legutóbbi antréd után, te nagyon diszkrét, nagyon mértékadó fiatalember? Ne játszd itt nekem a jogfosztott plüssmackót, mert a mókázásodnak már rég nincs se alapja, se súlya, és különben se ide való. Meglep, hogy nem érted, vagy nem akarod érteni, miben állapodtunk meg. Majd írok egy e-mailt, hátha úgy világosabb lesz a dolog. Minden jót!

RJaff 2008.04.09. 00:02:56

Önhatalmúlag vizsgálat alá vetettem Juszuf, Juszuf0, Joseph hozzászólásait. Egy kis gyűjtést rendeztem az irományaiból. Aztán próbáltam kiszűrni azokat a bejegyzéseket, amikor éppen túllépi a jóérzés határait. Személyeskedik vagy csak éppen szarral dobálózik. Aztán végül megnéztem, hogy hány esetben volt cél a blog szerzője. Leszűkítve a leggázosabb dolgokra az eredmény tömör 3 oldal. Lehet volt pár amin átsiklottam, mert már úgy untam. Joseph te még nem unod?

Juszuf 2008.04.09. 09:23:30

Dehogynem RJaff, tökéletesen unom, és be is fejezem már (úgy látszik nagyon hasonló szinvonalat képvisel az unalomküszöbünk, illetve had fejezzem ki írigységem a rengeteg szabadidő vonatkozásában).

Pusztán két kiegészítést tennék a legutóbbi aktus nyomán:
1.) A legutóbbi személyes találkozónk során Sakállal semmilyen megállapodást nem kötöttünk. Legjobb tudomásom szerint megállapodásokat a felek kölcsönös egyetértésben, és kölcsönös beleegyezéssel tesznek. Nos. Ezekről a legutóbbi találkozónkon a legnagyobb jóindulattal sem lehetett szó. Az, ami személyes találkozónkon történt maximum nevezhető kérésnek, bár szerintem az emberek többsége az artikulálaltan hangnemben tett pejoratív megjegyzések sokaságát a barokkos túlzással sem szokta kérésnek nevezni. Ennyit a megállapodásról. Gondolom semmi csodálkozni való nincs azon, ha újfent felmerül bennem a már megszokott kérdés: Miről van szó?!

2.) RJaff jól látja, hogy a megjegyzéseim legtöbbjének céltáblája a blog szerzője, akármilyen szinvonalon is történtek azok. Erre indokom pusztán egyetlen egy: a blog szerzője maga, aki személyes invitációt küldött nekem a blog indulásokar, és személyesen felkért köpködős kritikák közlésére (Bár ma már nem vagyok biztos abban, hogy ez a felkérés valóban kritikák közlésére történt felszólítás. Lehet, hogy ez is olyan ködősített, művészi megjegyzés volt, aminek a mondandója nem jött át nekem teljesen.). Ezt a felkérést mind a mai napig Sakál nem vonta vissza. RJaff, illetve Biry testvér tett ilyen értelmű javaslatokat de Sakál még eddig a másodpercig sem tett ilyet, holot nem régiben magán e-mail-ben is felkértem erre, ha netán ilyen indíttatása volna. Lehet, hogy ostoba vagyok, de ebből számomra kézenfekvően következik: valójában nincs is ilyen motivációja Sakálnak. Akkor meg mire fel a hörgés, a személyesen kurvaanyázás?!

De valóban unom RJaff. Kurvára unom már, hogy pusztán azért kapok sorozatos gyomrosokat, meg fogkiverést, mert azt teszem amire Sakál megkért. Ezért nem kellett volna invitációt küldeni. Meg lettem nélküle is nagyon jól..

A fasz kivan már azzal, hogy Sakál csak 0 jelentőségű dolgokról tud mormogni maga elé, a jelentőségteljes dolgokra meg magasról szarik.

További jó bolyongást, sistergést, meg savazást Sakálnak.

Biry 2008.04.09. 10:26:43

Azért ez nem ilyen egyszerű szerintem.
Kétségkívül Sakál úr felkért minket kritikák közlésére. Még a blog indulásakor tette mindezt.
Akkoriban még az egyik téma maga a küllem megítélése volt, természetesen a másik a beltartalomra vonatkott.
Azt gondolom nem pusztán a kritikával van itt a gond Juszuf! Az egészséges kritika alapvetően egy építő jellegű hozzászólás!
Egy viszont biztos: minden ilyen jellegű megjegyzést a BLOG-gal kapcsolatosan lehet értelmezni, ily módon semmi keresnivalója sincs a személyeskedésnek. Abban a pillanatban, amikor akárkit is a személyes tulajdonságaiban próbálsz megkérdőjelezni - elfelejted, hogy az alapvető felkérés mire vonatkozott.

"megjegyzéseim legtöbbjének céltáblája a blog szerzője, akármilyen szinvonalon is történtek azok"
Nem léphetsz át az 'akármilyen színvonalon is történtek azok' részen!!! PONTOSAN EZZEL VAN A GOND!

Az pedig, hogy etikusan viselkedik az ember egy fórumon/blogon nem lehet felkérés kérdése. Ez nem egy olyan kérdés, amiben valaki feloldozást adhat Neked!
Ha egy üzleti tárgyalásra mész, és azt kérik (lehet, hogy nem életszerű, de azért érthető gondolom) hogy kritikáidat fogalmazd meg egy termékkel kapcsolatban, akkor nem hinném, hogy a tárgyalópartnered hupilila nyakkendőjének színére tennél megjegyzéseket... Sőt azt gondolom - miután üzleti dologról van szó - igenis korrekt módon tudnál fogalmazni, és még véletlenül sem sértenél meg senkit...
Ha egy 'vadidegennel' ezt meg tudod tenni, akkor egy cimborával miért nem?

Juszuf 2008.04.09. 10:43:21

Őőő.

Egy üzleti tárgyaláson is belekötök akár még a nyakkendő színébe is, ha azt látom,hogy a másik oldalon magasról szarnak arra, amit mondok, semmilyen szempontból sem veszik figyelembe az észrevételeim, nem törekednek konszenzusra, valódi megoldásra, pusztán a termékem köpködése volt a célja a találkozó kérésének.

Értem én, hogy a stílusommal lehet a gond. Nekem is stílus beli problémáim vannak Sakál úrral egyébként. Méghozzá a szemellenzősségnek, szűklátókörűségnek, korlátoltságnak, embertelen viselkedésnek nevezett stílustalanságokkal. Had ne soroljam tovább. Nyilván szíve joga így viselkedni mindenkinek, de hadd legyen már nekem is jogom ilyesfajta stílustalanságra a magam stílustalanságával reagálnom.

Abban valószínű igaza lehet Biry testvérnek, hogy talán nem egy publikus blogon kellene ezt megtenni. Bizonyára írhat ilyesmiről valamit a netikettnek nevezett, általam még nem olvasott nagy fehér köd. Reménykedtem abban, hogy Sakál úr segítségemre lesz abban, hogy a nagy fehér köd kicsit átlátszóvá válljon, de álmomban sem gondoltam volna, hogy Sakál úr számára a netikett továbbképzés tóparton üvöltözés fog jelenteni. Azt hittem, hogy egy régi cimborától ennél több toleranciára, több figyelmességre fogja futni. Úgy látszik tévedtem. És azt is halványan látni vélem, hogy nem csak én estem ilyesfajta tévedésbe.

További jó blogozást.

Biry 2008.04.09. 11:04:54

A köd eltüntetése céljából...:
www.kzs.hu/local/netikett.htm#3.0%20Egy-sokaknak%20kommunik%E1ci%F3%20(Levelez%E9si%20list%E1k,%20NetNews)
(3.0 Egy-sokaknak kommunikáció)

Kéksakál · http://keksakal.blog.hu/ 2008.04.09. 17:23:57

Juszuf:

Ahhoz már hozzászoktam, hogy szelektív a memóriád. Ahhoz is, hogy olykor torzítva citálsz elő dolgokat. De van valami amihez nem fogok hozzászokni, ez pedig a számomra konstruált lábtörlő-szerep. MINDEN emberi lénynek van rövid- és hosszútávú tűréshatára. Igen, még a buddhista szerzeteseknek is... Én miért lennék kivétel ez alól? Szerinted a cimboraság arról szól, hogy évek kitartó munkájával eljuttatod a másik felet erre a határra? Ha nem üt vissza a hülyéje se először, se másodszor, se ötvenedszer, akkor mindent szabad? Érdekes hozzáállás.

Nos, engem eljuttattál a határon túlra, mire én világosan közöltem, hogy eddig és ne tovább, erre te sértődsz meg? Az eszem megáll, hogy van képed toleranciáról papolni a kisded játékaid után. Te magad írtad, hogy játszol. Te magad írtad, hogy ez szórakoztat téged. Vagy talán már erre sem emlékszel?

Netán bizonyítani akarsz? Kinek és mit? Magadnak, hogy milyen ügyes, okos és ravasz vagy, amiért találtál egy soha vissza nem ütő boxzsákot? Vagy azt, hogy hamis úton járok, mert egy ponton túl már megvédem magam?

Elég volt ebből, "bárrrátom". Légyszíves felejtsd el ezt a címet. Ne írj, ne hívj, ne trükközz.

Te hoztad ide ezt a szart, hát viseld a következményeit is.

Juszuf 2008.04.09. 19:52:41

Na végre egy érthető megfogalmazás. Mint mindig, most is eleget teszek Sakál kéréseinek. Feltéve persze ha értem..

RJaff 2008.04.09. 20:53:41

Miért kell a fejedbe verni a lényeget? Miért kell idáig fajulnia a beszélgetésnek, hogy megértsd? Ha figyeltél volna, akkor már ezerszer el lett mondva, hogy vegyél vissza. Miért kell valakit a személyes, általad félreértelmezett vélt vagy létező személyes tulajdonságaival újra és újra megbántani? Főleg, ha ezt a valakit "jó barátnak" tartod. Tényleg nem értelek. Szerintem a sértődés helyett inkább te is vedd a fáradságot és nézd meg miket írtál. Kész tanulmány komolyan mondom.

Juszuf 2008.04.10. 08:52:11

Egyetértek veled Jaff. Nem kellett volna hagyni idáig fajulni a párbeszédet. Évekkel ezelőtt meg kellett volna szakítanom ezt a kapcsolatot, vagy megbeszélni Sakállal a problémákat. Bár valamiért nem hiszem, hogy lehetséges párbeszéd Sakállal, az egyoldalú kommunikáció apostolával.

Nade most már tényleg ez volt az utolsó postom. További jó akármit.

Copyright © 2008 ::: Theme by mg12. Valid XHTML 1.1 and CSS 3. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a Népkertben.
süti beállítások módosítása