Nyílt levél a VDSZSZ-nek
Juszuf barátom nyílt levele a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetéhez.
From: Juszuf
Date: 2008.02.24. 20:52
Subject: gratuláció
To: info@vdszsz.hu
Tisztelt Uraim!
Hadd gratuláljak a kitartó harcukhoz. Bizonyára jelentős lépéseket fognak majd elérni egyrészt a saját fizetésemelésükért (a semmiért cserébe ugye..), másrészt jelentős lépést fognak elérni a tartós, és fizetőképes utasforgalom csökkenése érdekében. Én ebben a hónapban semmiféle bérletet nem vásároltam a MÁV-tól kizárólag az Önök randalírozásának köszönhetően. Ellenben elég sok munkát adtam az Önök pénztáros beosztású tagjainak, hogy minden egyes leutazott nap után ÁFÁ-s számlát írjanak nekem adott esetben többször is (ha netán elrontották volna a kézzel írt számlát..). Gondolom az Önök pénztáros tagjai örülnek, hogy nagy sebességgel fejlődik a kézírásuk. Ha folytatják ezt a remekbe szabott értelmetlen harcukat, valószínűleg a következő hónapban sem fogok bérletet vásárolni, illetve albérletbe fogok költözni Budapestre ahogy csak tehetem. Amúgy is már éppen kezd elegem lenni abból, hogy Önök képtelenek betartani a sajátmaguk által írt menetrendet, meg abból, hogy olyan ember alatti körülmények között kell utaznom, amitől minden normállis embernek kettőt fordul a gyomra.
A fizetés emelésük valóban jogos. Javaslom, hogy egy cseppet sem zavarja Önöket, hogy más napi 12 órát dolgozik a versenyszférában kevesebb bérért, mint Önök, annak ellenére, hogy többet tanult, és dolgozott a munkábaállás előtt, mint Önök egész életükben fognak.
Dehát mindez kit érdekel, hiszen részletkérdések ezek. Hadd gratuláljak ismét. Így kell lenyúlni ezt az országot! Így kell semmittevésből magas fizetésre szert tenni!
Csak így tovább!
A bejegyzés trackback címe:
IGEN 2008.02.25. 05:46:55
Egy kegészítés: a VDSZSZ ( vezetői) a saját maguk által is aláírt megállapodást is felrúgták. Megbízható, pontos munkaerők !
Így is bele lehet rúgni ebbe a szerencsétlen mai közállapotokba, hadd legyen még rosszabb! Hiszen az a cél ! Semmi muinkáért nagy lét ! EZ lesz a (VDSZSZ) jólét !
c1p0 2008.02.25. 06:36:21
Magenta 2008.02.25. 06:37:10
Mivel gyakorlatilag senki semmit nem tesz, hogy ne csak a gumicsontot rágják egyeztetés ürügyén, már csak abban lehet bízni, hogy egyszer csak elfogy a sztrájkolóknak adott napi ezer Ft és pénz nélkül mindjárt nem lesznek olyan elvhűek és kitartóak a sztrájkoló vasutasok.
Arth 2008.02.25. 06:56:31
Amúgy ti szenteste, karácsonykor, szilveszterkor, nemzeti ünnepen, munkaszüneti napokon dolgoztok? Kétlem, hogy túlnyomó többségben lennénk ilyenek. Ám egy mozdonyvezető megy akkor is. Eljuttat téged A-ból B-be szenteste is... És nincs a családjával, mint mi. Tudom, ismerem a szitut, hiszen az édesapám is mozdonyvezető volt. Ment, mert szolgálat volt.
Sajnálom, hogy néhány politikai marionettbábuval azonosítják a vasutat. Azt meg kifejezetten nehezményezem, hogy dilettánsok vezetik a MÁV-ot. Az utolsó még a vasutasok által is tisztelt vezérigazgató Sipos István volt, aki pont egy hasonló VDSZSZ sztrájk alatt kapott infarktust. Bár én ezt nem kötném Gaskóhoz.
TomTom 2008.02.25. 07:10:37
a nap húszpontos képe · http://haazeeblog.blogspot.com/ 2008.02.25. 07:13:30
Úgy egyébként a VDDSZ-t felelőssé tenni a mocskos vasúti kocsikért legalább akkora ostobaságra vall, mint amikor demszkáj papát basztattyák a kutyaszar miatt (mintha ő szaratná oda a kutyáját)
Az már csak apróság kedves fröcsigép, hogy elmőlt az ú.n. szocializmus kora, kőkemény kapitalizmus van, amibe normális esetben bőven belefér egy erős érdekvédelmi szervezet. Egy olyan, amely képes ellátni valamilyen szinten a tagok érdekeinek védelmét.
Kedves köpködőknek a legnagyobb baja, hogy nem tudják érvényesíteni a saját érdekeiket a munkahelyükön.
Manyizga (törölt) 2008.02.25. 07:23:44
El kellene kezdeni leépíteni a felesleges VDSZSZ tagok leépítését, amint felveszik a munkát. Aztán pereskedjenek évekig, hogy jogtalanul bocsátották-e el őket...
A VDSZSZ egyébként valami jugoszláv/grúz partizánnak hiszi magát, hiszen az a célja, hogy minél kevesebb sztrájkoló, minél nagyobb zavart tudjon okozni. A vasutasok kevesebb, mint 10%-a képes megbénítani a vasút működését. Tőlük kéne megszabadulni. Kiváncsi vagyok, mikor fognak síneket robbantani...
Manyizga (törölt) 2008.02.25. 07:26:16
az erős érdekképviselet nevetséges érv, hiszen CSAK állami vállalatnál vannak olyan szakszervezetek, amelyek sztrájkolnak is. EZEN kéne elgondolkodni, hogy miért? (Mert ott nincs vesztenivalója a sztrájkolónak!).
A Magyar Szuzuki szakszervezeti vezetőjét is kirúgta a cég, mert mozgolódott. A bíróság kötelezte a céget, hogy vegye vissza. Szerinted meddig fogja bírni a légkört? :)
papai 2008.02.25. 07:31:19
"Kedves köpködőknek a legnagyobb baja, hogy nem tudják érvényesíteni a saját érdekeiket a munkahelyükön."
mondd mar meg legyszi, hogy egy multiceg alkalmazottja hogyan is ervenyesithetne a sajat erdekeit? a versenyszfera nem a szocreal vasuti tarsasag vazz, gondolkozz mar. amugy meg ha kokemeny kapitalizmus lennet, akkor a MAV mar lehuzhatta volna a rolot ezzel a szolgaltatasnak csufolt valamiert amit nyujt. gondolom nem kell elmeselnem, hogy itt nyugaton bar dragabb a jegy, azert kapsz is szolgaltatast...
hphp 2008.02.25. 07:31:19
"elmőlt az ú.n. szocializmus kora" - ezt meg Gaskónak kellene mondani.
dr. Erika Zangolna 2008.02.25. 07:39:12
Erős érdekképviselet helyett pedig javaslom a munka törvénykönyvének betartását mindkét fél részéről, valamint a munkakör ellátásának minőségi ellenőrzését. Be kell engedni a versenyt ebbe a szférába is: a tahó, agresszív kallernek ne érje meg tahónak és agresszívnek lenni, mert ott áll 5 nála alkalmasabb az ajtóban. Ezt sem lehet keresztülvinni, amíg mindenkinek az az érdeke, hogy a hatásfok alacsony maradjon: minek jobban dolgozni ugyanannyiért, bebetonozott státuszban?
Winston Smith 2008.02.25. 07:40:26
A levélíró NEM teszi felelősség a VDDSZ-t a mocskos kocsikért, csak kijelenti, hogy amúgy is elege van a nem megfelelő utazási körülményekből. (Huszaska, szövegértés egyes, leülhetsz, vissza az ált. isk. harmadik osztályába!)
Másrészt Demszkynek az a feladata, hogy
- olyan körülményeket teremtsen, hogy ne érje meg az utcára sz@ratni a kutyát (büntetések, stb.)
- ha meg mégis odasz@rt, akkor takarítsa fel a Főváros erre kijelölt cége.
Demszkájunk erre már lassan két évtizede képtelen...
Amúgy meg egy magáncégnél az lenne, hogy a vasutasok felét úgy kirúgnák, hogy a lábuk sem érné a földet, és a fele létszámmal normális szervezettség mellett nagyobb rendben lehetne üzemeltetni a vasutat. Erre azért nincs lehetőség, mert a vasút "szociális foglalkoztató", azaz kvázi közpénzből foglalkoztat egy csomó fölösleges embert, részben emiatt van évi százmilliárdos állami támogatási igénye. De ha már így van, akkor ne ugassanak a vasutasok magas fizetésemelésért, hanem örüljenek, hogy eltartjuk őket!!!
Ja, és én szívesen adnék nekik a terven felüli privatizációs bevételből. Feltéve hogy a MÁV minden évben jelentkező óriási veszteségéből is adhatok nekik. De valahogy az utóbbira nem áhítoznak, azt csak fizessem én, az adófizető, nekik csak a 10 éve először bejött plusszpénzből kell részesedés...
ixub 2008.02.25. 07:52:02
crazy fawn 2008.02.25. 07:55:31
A MÁV már évekkel ez előtt is hatalmas anyagi problémákkal küzködött ami azóta csak növekedd - gondolom.
Az ilyen módja a megegyezés keresésnek már akkor is nagymértékben megosztotta a munkavállalókat. Mostani viszonyaik közt a megélhetésüket féltik. Családok sokasága él a vasúti fizetésből,házaspárok szűlők akik nevelik gyerekeiket nem kellene ezeket az embereket választások elé állítani , mert nincs nekik.
Őket teszik tönkre a sztrájokok azzal hogy még több utas és még több fuvaroztató fog másik szolgáltató céghez fordulni.
Ha nincs utas, ha nincs mit szállítani nem kell a vasutas sem.
GONDOLJÁTOK ÁT MIVEL JÁTSZOTOK!!!
batman 2008.02.25. 08:14:11
Az m1 kedd-21 egyik 2-3 héttel ezelőtti adásában kijelentette az egyik szakértő, hogy a Mo-on éves szinten megtartott sztrájkórák száma alapján Mo. közepes, vagy inkább kemény diktatúrák közé tartozik. Mármint annyira kevés a sztrájkkal töltött órák száma.
Tehát amíg a német vasutasok több hónapot folyamatosan sztrájkolnak (nem úgy, mint a balfasz VDSZSZ), vagy a francia kamionsofőrök keresztbeállnak az autópályákon és ennek társadalmi elfogadottsága van -mert szolidálisak a munkavállalók egymással- addig itt szerintem nem a VDSZSZ-el, hanema kis buksikban van a baj. Rászállt egy valamilyen színű köd.
Az a baj, hogy hozzátok hasonló emberből nagyon sok van ma Mo-on; akiknek élete legfontosabb célja a 'dögöljön meg a szomszéd tehene is' gondolat köré csoportosul.
Miért nincs nektek is érdekérvényesítő szervezetetek??
Talán mert ahhoz is ....... vagytok?
Ezen gondolkozzatok el először, meg azon, hogy csak a 2 milliárdos sikerdíjból a VDSZSZ követeléseinek 33%-át ki lehetne fizetni.
Ha ti fogtok sztrájkolni, én szolidáris leszek veletek.
Ennyi a különbség kettőnk között.
Üdvözletem!
Végül: a MÁV-csoport által nyújtott szolgáltatási színvonalat ne hozzátok párhuzamba a fizikai munkavállalók személyiségével.
Nélkülük a MÁV már régen megállt volna.
Biztos nem ismeritek a mondást de egy vasutasnak nem kell sztrájkolni ahhoz, hogy lelassítsa a vasutat; elég ha csak betertja az előírt technológiai időket.
A szakszervezeti vezetők illetményezése egy másik külön történet, -amiben igazat adok nektek- de nektek valami bebillenhetett az agyatokban, ha elsősorban nem a MÁV dolgozók egyszeri 250E Ft-járól gondolkodtok.
ixub 2008.02.25. 08:28:41
a nap húszpontos képe · http://haazeeblog.blogspot.com/ 2008.02.25. 08:28:44
a nap húszpontos képe · http://haazeeblog.blogspot.com/ 2008.02.25. 08:31:35
Csak te nem mersz visszapofázni, mert félted a segged.
hajnalodik 2008.02.25. 08:32:09
Miki 2008.02.25. 08:39:01
A MÁV simán lehetne nyereséges, simán lehetne szinvonalas, ha erre a kettős célrendszerre építenék fel a működésüket. De mivel a cél még véletlenül sem ez, így aztán marad ez a lassan állandósuló nyüglődés.
Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.02.25. 08:44:58
Nem azért nem kapok többet, mert a gonosz kizsákmányolók ki akarnak zsigerelni, hanem, mert nem JUT több. Ezt én megértem, és csak reménykedni tudok, hogy nem építenek le, és ezt a keveset is megkapom.
A VDSZSZ nem képvisel senkit. Akik követik, megtévesztett emberek. Nem baj, ha valaki sztrájkol, de ne legyen tisztességtelen. A mostani sztrájk az. Eredménye pedig nem lesz, ebben biztos vagyok. Egy önmagától elájult partizán-vezér magánszáma miatt egy ország bicsaklik meg rendszeresen. Elég lesz most már!
ixub 2008.02.25. 08:45:48
gaskótakarodj 2008.02.25. 08:56:32
ha boltom lenne, kiírnám, hogy vddszeseket nem szolgálunk ki.
de így csak annyit tehetek, hogy elkerülöm nagy ívben az itteni szakszervezet akcióit, pedig tudom, hogy nem sok köze van hozzájuk (meg a vddsznek a szakszervezetekhek)
-Oiler- (törölt) · http://varhegyi.myminicity.com/ 2008.02.25. 09:00:45
varhegyi.myminicity.com/
gaskótakarodj 2008.02.25. 09:01:01
torsten 2008.02.25. 09:05:54
Aki nem ezt látja az naiv!--és nem ismerz a " gonosz törét":))))
szatócs 2008.02.25. 09:07:59
torsten 2008.02.25. 09:10:39
torsten 2008.02.25. 09:13:45
torsten 2008.02.25. 09:18:12
BÁZZ ez már most látszik hogy nem jött be!!! hehehhehe
A "Dakota lónak TARLÓS" a háta"..."Független" kamu fudeszes vizenyös szemű förmedvéby, már készíti elő a rémHir Tv- segítségével a szarul végződő kampányát!
Orsós OV-i meg körbehaknizik és összevissza hazudja az országot és riaogat. Erre kell neki a káosz sztrájk!
batman 2008.02.25. 09:18:23
Mi jogtalan szerinted?
A Magyar Államvasutak (Nem MÁV Rt, Zrt, csoprot meg mittudoménmi) állt egy egységes személyszállítási és árufuvarozási üzletágból.
Az egyik nyeresége valamilyen szinten kompenzálta a másik veszteségét.
Mit csinált Állam bácsi?
A nereséges részt eladta. Mit is csinállt?
Indirekte elvágta a megamaradó vasutasok torkát.
Mert csak a veszteséges személyszállítás és az 50 éve nem fejlesztett vasúti pályahálózat maradt meg.
Akkor most szerinted mi is van?
A MÁV-ból leakasztják az aranytojást tojó tyúkot és ebből nem jut a vasutasoknak?
Megmondom én mi van itt valójában.
Egyedül a MÁV dolgozói tudnák megállítani az országot, és a jelenlegi kormány fél. Fél, hogy egy teljes hoszabb vasutassztrájkból komoly botrány alakulhatna ki.
A többi szakszervezet ezért nem vesz részt az általuk is jogosnak tartott kifizetésért vívott csatában -különböző, mondvacsinált okok miatt.
A másik fő szakszervezet váalsztási szövetséget kötött a jelenlegi kormánypárttal. Ezért MSZP kormány alatt nem fognak sztrájkolni. A Fidesz alatt belefért 3 hét is.
Most türelmesek.
Ezek valójában úgy félnek Gaskótól, mint ördög a tömjénfüsttől és semmilyen eszköztől nem rettennek vissza, hogy megállítsák.
Ez az egész nem a vasútról szól, hanem a hatalomról.
A VDSZSZ részésről is, és kormány részéről is.
A vasutasoknak szerintem jár a 250 , de ahogy ezt az egészest előadják pro és kontra, az hányingerkeltő.
Ebben egyetértünk.
Marathon 2008.02.25. 09:18:32
De, hogy zsebbe egy olyan cégnek, amely csak veszteséget tud termelni, finoman fogalmazva is pofátlanság.
Xat 2008.02.25. 09:22:35
ixub 2008.02.25. 09:22:41
Komolyan mondom vicc kategória elfogyott a sztrájk alap?:D:D:D Ezért biztos megérte miliókat szopatni ettől biztos beszart a munkáltató, ezt nevezitek ti sztrájknak ezt támogassuk, miért? Legalább amit a saját érdeketekben csináltok azt csináljátok jól, de ez így ebben a formában egy vicc.
a nap húszpontos képe · http://haazeeblog.blogspot.com/ 2008.02.25. 09:25:21
tanár úr 2008.02.25. 09:31:19
ixub 2008.02.25. 09:33:36
batman 2008.02.25. 09:34:00
Alapvetően ostobaságokot hordtok itt össze.
A bíróság azt mondta ki, hogy érvényben lévő kollektív szerződés alatt azt módosítani nem lehet. A 250-t jogosnak ítélte. Mármint az érte vívott harcot.
A saját gyenge érdekvédelmetek alapján miért ítélkeztek mások felett? Azért mert én egy rakás balfasszal dolgozom együtt, akik képtelenek érdekvédelmet alakítani, nem fogok másokat lehülyézni. Vagy ez a divat ma Mo-on?
Ixub
A sztrájk az elérhető hatásának 90%-át elérte azzal, hogy a hivatásforgalomban közlekedők számára lehetetlenné tette a közlekedést -ezek az emberek nagy valószínűséggel hazafelé sem a MÁV-ot fogják igénybe venni- és a jelentősen gyengébb 9 óra utáni forgalomban felveszik a munkát ezzel bérkifizetésre kényszerítik a MÁV-ot.
Ez az elérhető legnagyobb anyagi veszteség a MÁV részére.
A bizonytalan szolgáltatás miatt nincs utas és a dolgozók bérét is fizetni kell. Ezen túl valóban, a sztrájkalapból finanszírozható össz időtartamot is a többszörösére növeli.
Deje 2008.02.25. 09:35:31
- autóval utazni.
- vonattal utazni.
Ha veszel egy kis Suzukit, vagy régebbi diesel Peugeot-t stb, azok fenntartása és tankolása nem lesz sokkal több, mint a vonatjegy. Ha ketten mentek az autóban, már olcsóbb. Meg persze kultúráltabb is.
Ne járjon senki vonattal, talán akkor majd rájönnek, hogy elcseszték, és megcsinálják rendesen. Habár a második részére a dolognak még nem volt példa a rendszerváltás óta.
Marathon 2008.02.25. 09:35:54
Kedves Vikor, mond már meg nekünk.
tanár úr 2008.02.25. 09:38:05
ixub 2008.02.25. 09:40:17
Marathon 2008.02.25. 09:42:32
Akkor most mi is van?? Hazudunk a választóinknak, becsapjhuk őket?? Nekik már ezt is lehet???????
Most ki hazudik??
Nagyon nem értem már ezt a helyzetet.
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.02.25. 09:44:58
tanár úr 2008.02.25. 09:46:01
ixub 2008.02.25. 09:46:18
b, leépítés. Melyiket válsztanád, melyik a jó megoldás, főleg hogy irreális követelésekkel állunk szemben, mondom ha azért sztrájkolnának hogy szüntessük meg a bérfeszültségeket valószínüleg többen állnának mellétek, de nem erről van szó.
batman 2008.02.25. 09:46:46
A MÁV kórházat a vasutasok téglajegyeiből építették fel és műszerezték fel. Az állam és leginkább a pesti emberek egyetlen fillér hozzájárulása nélkül.
Szerinted mennyit ér a Bp-i MÁV kórház?
Hány milliárd Ft-ot?
Mert az egyik legjobb felszereltségű kórház az országban, ha nem a legjobb. Mind műszerezettségben, mint szakértelemben.
Csak mert beállamosították.
De ez nem tartozik a témához.
Az algoritmusod eleve hibás. Az állam nem fizeti ki a megrendelt szolgáltatásokat, mert még ma sincs közszolgáltatási szerződése a MÁV-val.
Nem fizeti ki a nyugdíjasok, diákok és a faxom tudja milyen jogcímen kedvezménnyel utazók jegyár kiegészítését.
1989 óta. Érted haver?
Utasítalak hogy fuvarozd ingyen ezt meg ezt, de a lóvét oldd meg magadnak!
Azután év végén bejelentem, hogy ennyi meg ennyi hiányom van. Az állam nagylelkűen finaszírozza és egyúttal elértékteleníti a MÁV-ot.
Hogy valakik szarért-húgyért meg tudják vásárolni őket.
Végül.
A nagytudású Kóka megjelenése előtt a MÁV éves szinten 3-10 milliárd Ft-os veszteséget termelt évente.
Kóka beindította a reformot. Ennek hatására az éves veszteség 10-ről 100milliárdos lett és azóta is stabilan tartja magát.
Évi 3-10 milliárd veszteséggel 100 év alatt sem lehetett volna leértékelni a vasutat.
Valakiknek lépni kellett.
Ezekről olvasgass egy kicsit, majd ha megvagy, gyere vissza és utána bölcselkedj.
Marathon 2008.02.25. 09:48:13
Szarik ő Kovács 2 Géza váltóőrre. A saját politikai karierjét alapozgatja, mert hagyjuk, mert mögötte áll népünk lángeszű Viktorkája. És aki Viktorral van annak aztán mindnt szabad.
tanár úr 2008.02.25. 09:50:59
"hazudjunk valmit az ellenfélről, aki ellenség, és azt tematizáljuk, hogy arról beszéljenek"-----(meg hátha elhiszi egy két gyökér.)
"Keltsünk rémírt, s riogassunk!----hátha beszarik egy kér gyökér...
S ha vesztésre áll a FÜHRER ,( mint mindíg) akkor rögtön ..."tematizálni " kell valami újabb hazugságot . hogy arról beszéljenek !
Féreg az egész FITYES kft. a "gonosz Törpével az örök vesztessel együtt!
A szerelő 2008.02.25. 09:51:42
tanár úr 2008.02.25. 09:53:27
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.02.25. 09:56:54
ixub 2008.02.25. 09:57:25
Vero 2008.02.25. 09:59:35
Attól, hogy ezeket követelik, a munkakörülmények semmit sem fognak változni. Ugyanúgy a vonat alá kell feküdni, úgyanúgy váltót kell kezelni és miegyéb. A fizetésemeléssel én is egyetértenék, de ezzel a "nekünk a sztrájk egy ujjgyakorlat" dologgal nem igazán. A közembert kirúgdossák a munkahelyéről, mert nem tud bemenni. Lehet, hogy a drága főnök egyszer vagy kétszer még elnézi, de aztán majd keres egy olyan embert a helyedre, aki be tud menni, mert nincs a vasúthoz kötve. És ezek után, ha a sztrájkoló társaságot nem hatja meg az én szociális és pénzügyi helyzetem, hogy majd, ha engem szépen eltávolítanak a munkahelyemről, mégis hogyan nevelem a gyerekeimet, akkor engem ugyan miért érdekeljen, hogy ő nem szeretne dolgozni? Ennyi erővel, ahogy mondtátok, közölhetnék a kórházakban is, hogy jó, akkor mától mondjuk.. nem is tudom, meghatározatlan időre sztrájkot hirdetünk.. végül is, csak azok maradnának az országban, akik valóban rátermettek, életképesek. A modern Taigetosz. Na, nem is rossz ötlet..
Az meg a másik, ha az ember sztrájk alatt is felkel, felöltözik és bemegy a munkahelyére, akkor sokkal fárasztóbb nyolc órán át csinálni a semmit, mint rendesen dolgozni. Vagy lehet, hogy csak én vagyok így ezzel.
Kíváncsi lennék, ha egy, elfogy a pénz, mi lesz itt, kettő, ha esetleg valamilyen úton-módon drága fővezért elmozdítanák a helyéről, mennyi idő múltán állna helyére a rend. Csak nem rögtön azonnal?
Ja, és csak egy példa. Tegnap a sok hülye (csak jelzem, ez irónikus volt, hátha valakinek nem tűnt fel) felvánszorgott az utolsó, még közlekedő vonatra, Pécsre. Persze, helyjegyet nem kaptak. Persze, nyomorogtak, persze, jött a kaller és jól megvágta őket. Hülyék, mert kifizették, így van. Én ugyan nem fizettem volna azért, ha 3 órát kell nyomorognom. És igen, előfordul, hogy a 600 fokos nyári kánikulában nem működött semmi levegőztetőrendszer az IC-n, sőt, előfordult, hogy kifizeted ugyan az 520 Ft-os helyjegyet, és egy 6-os kupéban nyomorogsz. És igen, a kosz is előfordul, és igen.. ha nincs vonat, van busz is. De persze a MÁV és a VDSZSZ két különböző dolog, csak ez az, amit az emberek érzékelnek, és egybemossák a kettőt. Ha két vasúti cég lenne.. na, tuti, nem lenne ekkora pofája itt senkinek!
Ami viszont még szánalmasabb, hogy mindenért a kormány a felelős.. ugye? " Alapvetően a kormányunk a hüje." ?? "Monnyon le"? Ha szar az időjárás, már azért is "monnyon le"? Egyébiránt, a nép azt kapta, amit választott. Senki nem kerül be a parlamentbe úgy, hogy nem voksoltak rá.. uraim, hölgyeim.. minek ez a duma mindig?
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.02.25. 10:00:34
tanár úr 2008.02.25. 10:01:23
Neoprimitív 2008.02.25. 10:02:06
A sztrájk arról szól, hogy mivel azt azért még a leghülyébb sincsavar is látja már a MÁV-nál, hogy csökkenő utasszám mellett, szar szinvonalú szolgáltatással egy idő múlva a személyszállítást is át kell állítani üzleti alapokra, most utoljára még megpróbálják lenyúlni, amit lehet. A MÁV Start dolgozóit (az eddigi és a jelenleg is érvényes megállapodás szerint) fix, kötelező évi bérmelés illeti meg, a cég teljesítményétől függetlenül. Elbocsátani, leépíteni 2009 végéig nem lehet, az utaslétszámtól függetlenül. A MÁV egésze volt veszteséges eddig is, a megmaradó rész lesz ezután is, a béremléseket eddig és ezután is közpénzből fizették, akár volt Cargo, akár nem - miről beszélünk?
A 250 ezerről pedig annyit, hogy 1. lehet visszaosztani a veszteséget is és szépen befizetni a kasszába, 2. HA valóban érdemi ígéret hangzott el és ezt Gaskó mégsem vetette bele az általa is aláírt szerződésbe akkor ő az első, akinek fognia kellene a kalapját és sűrű bocsánatkérések között elhúzni a francba. Ő ugyanis azért kapja a pénzét, hogy ilyen ne történhessen meg! Ez a "megígérték és azt hittem" szöveg egészen az írott szerződés aláírásáig megállt volna, utána akkora kamu, mint egy 30 forintos érme.
batman 2008.02.25. 10:03:45
Te fordítva vagy bekötve. :DDD
Először is szerintem, célszerűen lég yszíves olvass vissza az előző kommentemhez, neked is ajánlom ugyanazt, mint x barátomnak.
Az utazást itt is megkapják. Mehet a kedves utas Volán busszal.
A vasutasok többsége szerint is teljesíthetetlen?
Ezt hol olvastad? Komolyan.
A következő logikai eszmefutatásodat rövidre lehet zárni: aktív vasúti dolgozókról beszélünk.
A többi logikai eszmefuttatásod már a kritika szintjét sem éri el nálam.
Nem tudom eldönteni, hogy csak kritikus információhiányban szenvedsz, ennyire szemellenzős vagy, vagy csupán ennyire ostoba.
Bocs.
tanár úr 2008.02.25. 10:04:09
ORBÁN azért toporzékol évek óta ,veled elgyütt mert nem tud "Széchenyi "terv, meg Ezüst hajó , stb.. mögé bujva a klientúráját pénzzel tömni az EU-s pénzekből! ---de megint jönn a BUKTA!!!!
tanár úr 2008.02.25. 10:08:25
a FIDESZ marhának nézi a népet! (minta GASKÓ is a vasutasokat)
batman 2008.02.25. 10:11:09
Nem hiszem el, hogy nem fogod fel:
1989 óta nincs állami teljesítés a megrendelt utazási kedvezmények ellentételezésére.
Ennek ellenére a MÁV meg tudta oldani a dolgot jelentősebb veszteségek nélkül. Itt jön a 3 milliárd.
Ekkor jön a szadesz reform, aminek következtében 12 hónap alatt a 3-ból 100milliárd Ft veszteség lesz.
Érted xub?
Lassan írom:egyik évről a másikra 97 milliárd Ft-al nem tudnak elszámolni a régi szervezeti felépítéshez képest.
A most már jelentős veszteségek miatt a MÁV tőkéjét folyamtosan leértékelik.
Tehát indirekte eladásba kényszerítik a MÁV-ot
Valaki folyamatosan fizeti a vételárat.
Amit úgy hívnak magyar adófizető.
A magyar adófizetők pénzén valakik 0Ft-ért meg fogják vásárolni a MÁV-ot.
Érted?
ixub 2008.02.25. 10:12:24
Fizeti utaskilométer (millióban)
Régió
04. év 05. év 06. év Eltérés% 05/04 06/05
MÁV 7 341 6 952 6 742 -5,3 -3,0
EU25 324482 341867 351310 +5,4 + 2,8
Európa 424 066 438 648 449 678 + 3,4 + 2,5
Fehérholló 2008.02.25. 10:16:17
Vasutas voltam egy ideig, és tagja az egyik szakszervezetnek. Amikor az éppen aktuális sztrájk miatt órákig ültem Pesten rekedve és nem tudtam hazajutni, úgy döntöttem, kilépek a szakszervezetből. Mégpedig azért, mert én a tag, nem akartam a sztrájkot, mégis meglépték.
Ismertem személyesen a korábban említett vezérigazgatót, aki még igazi, elhivatott vasutas volt, S i p o s I s t v á n t . Rákos József könyvet írt életéről és haláláról, V e z é r á l d o z a t címmel. Az idei vasutasnap alkalmából június 9-én 16.30-kor vetíti le a Duna TV, a könyv alapján készült dokumentumfilmet. Ajánlom figyelmetekbe.
A szerző kertelés nélkül kitálal mindent. Azt is, hogy G a s k ó és a sztrájk miatt nem ment haza még aludni se a vezér, így, amikor a stressz és a kimerültség hatására infarktus érte, segítség nélkül , magányosan kellett meghalnia irodai szobájában. Keze még elérte az életet jelentő telefont, de használni már nem volt módja... Nyugodjuon békében...
Családja határozott kérése volt, hogy temetésén ne vehessen részt Gasko.
A mostani sztrájk? Úgy van, jogos, osszuk széééét! Én is, te is, mindenki kapjon belőle, elvégre állami vállalaté a suska! Az állam pedig belőlünk tevődik össze! Na!
Normális ember nem gondolhatja komolyan, hogy jár belőle bárkinek is.
A MÁV azért adta el, hogy pénzhez jusson, amiből törlesztheti adósságát és fejleszthet. Ha nem marad a pénzből minderre, akkor el sem kellett volna adnia. Én azt mondom, egy fillért sem adnék senkienk! Sztrájk végén pedig, amikor majd létszámleépítés lesz, azokat meneszteném, akik nem akartak dolgozni. :)
Ne szidjátok hát azokat a vasutasokat, akik nem követelőznek, hanem dolgoznak... dolgoznának, de ők sem tudnak bejutni Gaskóék miatt a munkahelyükre.
Józanságot kívánok és szép napot mindannyiótoknak.
K é k s a k á l blogját pedig, ha már itt jártam, megnéztem és rendkívül jónak, érdekesnek találtam! Gratulálok!!!! Visszatérő vendégként jegyezhetsz, kedves Sakál.
ixub 2008.02.25. 10:19:11
2005 2006
Üzleti eredmény költségtérítés nélkül -127 931 -149 954
Állami költségtérítés 50 384 74 407
Üzleti eredmény költségtérítéssel -77 547 -75 547
Pénzügyi eredmény -10 207 -14 081
Rendkívüli eredmény 7 111 5 786
Mérleg szerinti eredmény (M Ft) -80 643 -83 842
Mérleg szerinti hitelállomány (rövid+hosszlejáratú) M Ft 212 665 314 068
batman 2008.02.25. 10:20:32
Az állam a közúti árufuvarozást helyezte prioritásba.
Onnan jön az adó.
Amíg van olaj.
Ez dupla haszon.
A közút favorizálásával extra bevételhez jut, a vasút lezüllesztésével pedig olcsó tömegközlekedési infrastruktúrához.
10 éven belül a 95 benzin ára 4 euro lesz literenként. (német gazdaságkutató)
Akkor az lesz a fasza gyerek, akinek saját vasútja van.
Érted cimbora?
De vasutat csak ócsón, vagyis inkább ingyen érdemes vásárolni.
Főleg ha az istenadta nép ezt helyesnek is tartja.
Ezért úgy kell csinálni, hogy a birkák mindig helyeslően bégessenek.
lola 2008.02.25. 10:20:46
az, hogy a máv szakszervezeti vezetői mennyit keresnek, az max. a többi máv dolgozót érdekelheti, mennyire fizeti meg őket.
Az utóbbi időbe kik is sztrájkoltak a legtöbbet? Ha emlékeim nem csalnak csak a MÁV dolgozók... Megkapták amit akartak? Meg. Ha most megkapják az ismételt követeléseiket, akkor mikorra várható a következő? 2-3 hét múlva? "Az előzőben is sikerült" felkiáltással. A vasúti szolgáltatásokért az utasok is sztrájkoljanak? Nézz meg egy kisebb vasút állomást. Derékig belepi a gaz, koszos, a bakterház omladozik. A vasúti fülkék koszosak, szakadt az ülés, nem lehet kilátni az ablakon. Ennek megszüntetése nem a MÁV dolga? A VDSZSZ szopatja a tömeget? A többi MÁV-osnak kellene ezeket a tagokat kirekeszteni. Nem azért "sopánkodok", mert balf@sz vagyok és nem tudom a jogaimat érvényesíteni. De ha mindenki csak sztrájkol és nem a jobb szolgáltatást tartja szem előtt az még mindig csak az "átkosban" él. Ha ugyanis jobb szolgáltatást biztosítok, akkor a szolgáltatást igénybe vevők száma is nő, és nem fogják sajnálni a béremelést, hanem esetleg még Ők állnak melléjük.... Így viszont csak az ellenszenvet sikerül kiváltani.
ixub 2008.02.25. 10:22:10
Csak ez nem tudom hogy milyen 3-10 milliárdról bezsélsz és milyen egy év alatt 97-ről???
Én vettem a fáradságot és utánaolvastam, akkor most kérnék egy bocs tévedtem Mea Culpa-t
ixub 2008.02.25. 10:23:47
wagabound 2008.02.25. 10:25:36
1. Ez a sztrájk valóban kezd bohóckodássá válni. Szánalmas látni az utolsó, egykor hatékony érdekvédelmi szervezet jól megkoreografált nevetségessé válását látni...
2. Tessen végre tudomásul venni, hogy a magáncégeknél többek között azért nincs sok értelme az érdekvédelemnek, mert ott a tulaj a sajátját "nyúlja le", és a sajátját kockáztatja, a sajátjából fizet (vagy nem fizet). Alkalmazottnak ehhez semmi köze. Ellenben az állami cég vezetője éppolyan ALKALMAZOTT, mint a beosztott, és ha a beosztott azt látja, hogy az ugyancsak beosztott főnöke a százszorosát keresi annak, amit ő, és ráadásul élet-halál ura is, vagyis pont úgy viselkedik, mintha a sajátja felett rendelkezne, akkor bizony legyen érdekvédelem és kardot rántás, ha kell. Nagyjából erről szól a VDSZSZ-nóta - helyesebben erről KELLENE, hogy szóljon...
batman 2008.02.25. 10:28:15
a pontos webcímet sajnos nem tudom.
De az évszám a MÁV szdsz-es reformja előtti 3 év és az utána következő 5 év gazdasági teljesítménye. 1998-2004-ig?
Konkrétan a MOL-os MÁV vezetés cserétől számított gazdasági ávekben.
Ha fejből jól emlékszem 3, 17, itt a váltás 100 110 107 milliárdos veszteségekről írtak.
Úgyhogy nincs Mea Culpa, olvasgass tovább.
tanár úr 2008.02.25. 10:30:36
Azóta próbálkozik a sztrájkkal zavarkeltéssel ez a csicska..nah ezért a páracsarkodás--mert aki nem veszi észre hogy ez semmiről nem szól csak kitalált ürügy az nem ember hanem "MARHA NARANCSOS BUKTA ZABÁLÓ , évek óta:)))!
lOc (a pasztafáriánus) 2008.02.25. 10:31:27
nem tudom milyen tanár vagy, de remélem nem magyar. A helyesírásra még eléggé rá kell gyúrni. Addig pedig el kéne gondolkodni ki a primitív.
tanár úr 2008.02.25. 10:35:30
érthető? kistáska?????
batman 2008.02.25. 10:37:30
Az MSZP és az SzDSZ nem 2006-tól hegeszti a vasutat.
Te kis drága!
Hanem 2002. juniusától Csillag István SzDSz-es autópályaépítő és vasúti mérnök közlekedési miniszter személyében.
Tehát once more: 1998-2006-ig nézd a mérlegeket!
tanár úr 2008.02.25. 10:42:33
tanár úr 2008.02.25. 10:43:36
ixub 2008.02.25. 10:52:22
'- A MÁV veszteségei 1996-ban 45 Mrd. Ft-ra rúgtak. Ez 1997-re 15 Mrd Ft-ra csökkent, majd 1998-ra 2,3 Mrd Ft-ra. Még ez is sok, de szép eredmény 1997-hez képest! A Fidesz kormányra lépése után a MÁV veszteségei 1998-ra 13 Mrd Ft-ra, 1999-ra már 35 Mrd Ft-ra emelkedtek, és 2001-re elérték az 1997-es veszteséget 45 Mrd Ft veszteséget.'
Ennyit arról, hogy az szdsz tette tönkre, direkt próbáltam nem politizálni a témában, te vetetted fel, de akkor olvastam egy kicsit erről.
Jákob 2008.02.25. 10:54:25
Nem inkább Hessentől egy kicsit keletebbről való?
Biry 2008.02.25. 10:58:43
Sajnos a kommentek egy része már csak a - fórumokon jellemző - mocskolódásról szól... Dehát ugye, ilyenek vagyunk mi magyarok...
No a sztrájkkal kapcsolatban:
1. Ha sztrájkolnak, az nem baj.
2. Ha értelmetlen - értsd elérhetetlen - követelések közepette sztrájkolnak - no az már bizony nagy baj.
Az átlagos várható fizetésemelés Magyarországon 7% körül van. (nagyon kérek mindenkit, ebbe ne kössön bele! - van ahol biztosan több, van ahol kevesebb) Ez nyilván az inflációt 'követő' várható változás.
Nomost, van ugye ez a követelés +10%-ról... Mégis mire? Miért érzik úgy, hogy nekik az átlagnak több mint a duplája jár? Mitől teljesítettek ők ennyivel többet??? Én nem mondom, hogy nem dolgoztak tisztességesen, mert igen, a váltókezelő átváltotta a váltókat, a kaller ellenőrizte a jegyeket/bérleteket... /a szolgáltatás minőségét inkább hagyjuk.../ DE kétségtelen tény, hogy dolgoztak...
Nomost akkor valaki azt mondja meg nekem, hogy milyen alapon kérnek ennyivel többet!?
250 ezer....
Egy szóval is tudnám jellemezni: NEVETSÉGES.
Kérem, a nyereségből való részesedés az évezred vicce!
Én egy multinál dolgozom. Ha a cégnek jól megy, akkor örülök, mert tudom, hogy lesz munkám, esetleg a jó eredményekre való tekintettel valami kis fizetésemelés is lesz! (talán akár 8%!!!) Éppen ezért minden kollégámmal együtt azon dolgozunk, hogy a megbízóink minél elégedettebbek legyenek, és a következő megbízást is nekünk adják...
Azt hiszem ebből már érzitek mire akarok célozni... Csináld meg a dolgod, és akkor reménykedhetsz abban, hogy az értékes munkádnak eredménye lesz.
Ha nem megy jól a cégnek, akkor - ha fizucsökkentés nem is - de fizuemelés biztos nem annyi.
Nem beszélve arról, hogy elbocsátások is megtörténhetnek...
Szóval a 250-ről annyit, ha már osztani akarják a lét - amivel nem értek egyet - , akkor MINDEN EGYES MAGYAR állampolgárnak (természetesen CSAK akik dolgoznak, és adójukból (többek között) a MÁV-ot is 'fenntartják') részesednie kellene.
Ez viszont ugyebár baromság.
Ez egy értelmetlen sztrájk, és tényleg kezd az embernek egyre gyanúsabb lenni valamilyen politikai háttérpárhuzam...
NEM, nem akarok politizálni, mert gyűlölöm a politikát. Sajnos azonban nem lehet kihagyni...
Hogy emögött ki áll - nyilván 2 esélyes a dolog. Lehet Vitya, de lehet Fletó is.
Ha Vitya, akkor túl átlátszó. Ha fletó akkor túl ravasz...
Én nem gyanúsítom egyik felet sem!
DE arra nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a sztrájkhelyzettel márc 9. után!?
Ha hirtelen lecsendesedik, akkor nagyon-nagyon csúnyán kiderülnek az összefüggések... Ha továbbra is bohóckodnak, akkor tényleg címeres f@szkalapok....
tanár úr 2008.02.25. 10:59:08
tanár úr 2008.02.25. 11:00:57
batman 2008.02.25. 11:01:41
Abban igazad van, hogy a veszteség elég ingadozó volt.
De soha nem ment 50 Mrd Ft fölé.
(A 2.3 Mrd-ot sokallod, mikor nincs költségtérítés?
Talán kicsit több következetességet, kolléga úr.)
De a vasúti szakértői vezetést egy a vasúthoz érintőlegesen sem értő tisztán bankárvezetésre az SzDSz cserélte ki, minek hatására a zéves veszteség egy kicsit megugrott.
Nem tartod furcsának, hogy pont akkor váltotta le Csillag úr a MÁV vezetést, mikor szerencsétlen kezdte egyenesbe hozni a MÁV-t???
Vagy ez csak nekem feltűnő?
Politika nélkül.
ixub 2008.02.25. 11:06:43
Kéksakál · http://keksakal.blog.hu/ 2008.02.25. 11:06:49
Nem szeretnék moderálni, de úgy vélem, a véleménynyilvánítás szabadsága apropóján senkinek se kéne egyből torokra támadni. Értem én, hogy egyeseknek még mindig izgalmas a felhőtlen gyurcsányozás / orbánozás, de próbáljunk meg elrugaszkodni a zsigeri reakciók szintjéről. Maradjunk annyiban, hogy Gaskó úr vélhetően a természetéből fakadóan dörgölődzős típus, és arrafelé nyal, ahonnan csontot remél...
De most komolyan: kinek hiányzik, hogy a topik pesztrálásával tökörésszek a nyomorult politika miatt? Hadd ne kelljen már bannolgatnom, moderálnom, hörögnöm és mennydörögnöm...
Relax!
Neoprimitív 2008.02.25. 11:08:11
Ha én a tavalyi naptár dátumait is hozzáadom a költségeimhez és úgy nyújtom be a számlát, akkor ne csodálkozzak, hogy megreklamálják. A MÁV-nak, mint költségvetésből eltartott intézménynek kötelessége - lenne - figyelembe venni, hogy a nemzetközi normák szerint mekkora költségráfordítás mellett gazdaságos egy utaskilométer, ellenkező esetben lehetne kocsinként négy kalauz, ingyen pezsgő minden utasnak és színarany jelzőtárcsa - fizesse az állam, ezek a költségeink!
A veszteséget az állam külön fizeti, ha nem tenné, akkor a MÁV-nál már régen nem dolgozna senki, mert nem lenne miből bért fizetni. Ezzel próbálja rászorítani a céget a gazdaságosabb működésre. Ami persze reménytelen, mert se a vezetésnek, se a melósoknak nem érdeke. Ezért köttethetnek olyan kollektív szerződések és bérmegállapodások, amik a teljesítménytől teljesen függetlenül biztosítnak bérnövelést és fix munkahelyet. Tudod mennyi béremelés lett volna indokolt 2006-ban? -3%, ennyivel csökkent ugyanis az utaskilométer. Ehhez képest öt év alatt a MÁV-os átlagbér a versenyszféra átlagbére fölé nőtt!
Az, hogy korábban az indokoltnál jóval nagyobb részt "nyeletett le" a MÁV az adófizetőkkel, talán ne kelljen már pozitívumként értékelnem. 0 Ft-ot fog érni a MÁV, mikor eladják? Lehet, de az értékvesztés egy részét éppen a MÁV-os dolgozók kapják meg, teljesítményfedezet nélküli béremelésként, sőt bérként, tehát ne tessék mindig a csúnya politikusokra mutogatni, akármilyen zászló alatt is politizálnak. A MÁV veszteségében minden egyes dolgozója benne van, de aki még sztrájkol is és büszke, hogy a legkisebb ráfordítással a legnagyobb kárt tudja okozni a MÁV-nak, az szimplán pofátlan.
tanár úr 2008.02.25. 11:14:33
Ne keressetel igazságot és logikát a sztrájkban..csak POLITIKA az egész!!!!
ixub 2008.02.25. 11:19:02
batman 2008.02.25. 11:20:28
Amiről a bőregér beszél az NEM állami költségtérítés,
hanem a megrendelt személyszállítási szolgáltatások jegyár-kiegészítése címsz alatt fut.
Bocs.
De nem baj. Így legalább látszik, hogy nem is 100 az a 100 hanem 17x milliárd.
Ja és az említett tételeket keresd már ki lécci 1998. és 2004. között is. Köszi!
Neoprimitív 2008.02.25. 11:28:34
A politikai fixációid nagyon érdekesek, de nem lehetne megkímélni tőle a blogot? Mostanra már mindenki tudja, hogy szerinted ki áll az egész mögött, amíg nincs újabb lényegi infód, addig hagyjál minket vitatkozni! Szerinted persze hülyeség, de mégis.
batman 2008.02.25. 11:33:15
Elöször is a sztrájk lényege az, hogy nyomást gyakorolj valakire.
Hogyan lehet ezt megtenni a leghatékonyabban?
Ha a legrövidebb idő alatt bizonyítod be, hogy nem éri meg veled packázni.
Mi a tét? Egyedül a zseton. Tehát annál jobban tudsz érdeket védeni minél több zsetont vonsz el a várható bevételből.
Ez egy teljesen általános dolog.
Sőt. A kedves utasnak is jobb, mert várhatóan hamarabb lesz megegyezés.
De ez felfogás kérdése. Ugyebár.
A hatékonyság fontos dolog. Szerintem is. De hatékonyságot csak csak megfelelő technológiák alkalmazásával lehet elérni.
Fűtött, központi állítású kitérők, automatikusan szét- és összekapcsolódó, korszerű vasúti kocsik, motorvonatok, számítógéppel vezérelt aut. fékpróbák és leginkább legalább 160km/h vasúti fővonalak és 60- 80-as mellékvonalak, (autópálya 130 és busz 70km/h sebességével összehasonlítva) és 30-60km-enként egy szolgálati hely.
Így lehetne hatékonyan szolgáltatni.
Addig nem.
Ezt tudomásul kell venni.
Lehet hatékonykodni, csak 2cm-es hóban megáll a vasút.
Oszt' az is nagy baj ám! Pedig csak hatékonyak voltak.
ixub 2008.02.25. 11:35:57
ixub 2008.02.25. 11:40:09
fogyasztói árkiegészítés:2003: 22161
2004: 23597
termelési árkiegészítés: 2003: 57815
2004: 56534
Úgy hogy ne mond nekem hogy nem kaptak '89 óta mert nem igaz.
www.mav.hu/res/2004_2_kieg_mell.pdf
ixub 2008.02.25. 11:42:29
fajtánként
50%-os 2 824 3 090
67,5%-os 10 425 11 415
90 %-os 4 278 4 418
tanulók kedvezménye 3 785 4 396
70 (65) éven felüliek 3 509 3 818
Összesen (12% ÁFÁ-val) 24 821 27 137
batman 2008.02.25. 11:43:14
Az üvegzseb lényege nem az átláthatóság.
Hanem a jelenlegi gazdaságtalanságok igazolhatósága.
Egy kis történelmi reset segítségével.
Azért nincs múlt, mert nem volt rá törvény hogy rögzítsék.
Így meg ez már néhány ezer éve.
batman 2008.02.25. 11:45:27
De még mindig 1998. és 2004. közöttről beszélünk.
tanár úr 2008.02.25. 11:52:22
batman 2008.02.25. 11:58:08
Te nagyon emlékeztetsz engem valakire.
Nem dolgoztál te véletlenül Brüsszelben, a MÁV-nál és a GKM-ben is? :DDD
Amúgy, meg, hogy téged nem érdekel; konkrétan -nem mondom, tudod.
Vagy netán az a nagyon nagy baj, hogy furcsa dolgokat írogatnak itt egyesek?
Pedig a vasúti mellékvonalakról még nem is beszéltünk.
ixub 2008.02.25. 12:01:49
tanár úr 2008.02.25. 12:09:16
Olyan "érdekes":))
Neoprimitív 2008.02.25. 13:26:19
Az érdekérvényesítésnél pedig kérlek, próbáld meg végre megérteni, hogy a MÁV vezetése NEM tulajdonos, a cég pedig NEM piaci feltételek között működik, ergo a kieső bevétel sem a vezetést, sem a dolgozókat nem érdekli! Az egyetlen eszköz a szimpátia lenne, vagyis ha az utasok a MÁV vezetését tartanák hunyónak a kellemetlenségeikért. Viszont az utasok sem hülyék, mindenki össze tudja vetni a saját munkahelyi feltételeit a VDSZSZ által követeléseivel - ezért nincs tömegtámogatása a sztrájknak. Ezért persze lehet birkanépezni, de ez kevés szolidaritást szokott szülni. A sztrájk eredményeként viszont valóban csökkenni fog a MÁV igénybevétele, valóban lesznek átháríthatatlan veszteségei, és így valóban csökkenni fog az értéke. Így egy privatizációkor (amire előbb-utóbb sor fog kerülni) valóban szar alkupozícióban lesz és utána éppen azok a dolgozók fogják a legjobban megszívni, akiket elvileg képvisel.
Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.02.25. 15:19:35
Kéksakál · http://keksakal.blog.hu/ 2008.02.25. 16:52:42
Skuló úr pedig ne tulajdonítson ennek a kis botlásnak túl nagy jelentőséget. Csak annyi történt, hogy gazdagabbak lettünk egy tapasztalattal. Még egy ilyen takony kis blogot se lehet nyugodtan őrizetlenül hagyni, ha közéleti téma kerül terítékre. Egész egyszerűen döbbenetes, hogy még mindig vannak olyan arcok, akik Vikikére / Ferikére gerjednek, ha offtopik, ha nem. Politikai szadomazochisták? Trollok? Faszom se tudja, de nem is érdekes, mert részemről minden marad a régiben.
Ez a blog soha a büdös életben nem lesz úgymond népszerű, mert nem akarok virtuális játszóházat csinálni belőle. Nyílt, mert szívesen látunk bárkit, aki képes önálló és tiszteletben tartható véleményt alkotni, ugyanakkor zárt is, mert példának okáért egy átlagos hitvita esetében figyelmeztetés nélkül bannolom, aki túl hülye ahhoz, hogy a semminél többet érjen a véleménye. A nyílt levél más tészta, de egyszer volt Budán kutyavásár...
Juszuf0 2008.02.25. 18:41:59
- Ööö. Háát. Biztos csak úgy beugrottak...
- Mit mondtál nekik?!?!
- Én? Semmit.."
Monthy Pyton: Brian Élete
Nyilván az idézet nem pontos, de attól még helytálló.. :)
RJaff 2008.02.25. 21:34:56
Magenta 2008.02.26. 06:49:42
Nem szó szerinti idézet, de ezt mondta:
Célunkat elértük (!!!!!!)..... és a továbbiakban valami olyasmit regélt, hogy sikerült fennakadásokat okozni a vasúti közlekedésben nyomásgyakorlásként.
Kvázi nyíltan beismeri és még büszkélkedik is vele, hogy célja a káosz és a zavarkeltés!!!
Gaskó úr nem ostoba!
Nyilván pontosan tisztában van vele, hogy a 10%-os béremelés (amit egyébként a munkaügyi bíróság is elítélt) és pláne a fejenkénti 250 ezer Ft irreális követelés - de ürügynek éppen tökéletes!
Ha neadj' Isten, a MÁV beadja a derekát és fizet, szerintetek mennyi idő múlva talál ki megint valami "fontos okot" a sztrájkolásra?
Mélyen tisztelt, megvezetett sztrájkoló vasutasok és szimpatizánsaik, miről is beszélünk??
Kéksakál · http://keksakal.blog.hu/ 2008.02.26. 08:33:51
Panamakalapban, ágyékkötőben, bozótvágó késsel és fúvócsővel felfegyverkezve még akár hiteles is lehetne. Így viszont némi ellentmondás feszül a tettei meg a szavai között, ugyanis múltkor még arról zsibbasztotta a népeket, hogy ő megegyezésre törekszik, csak a MÁV vezetése hajlíthatatlan. Hja kérem, irreális követelésekkel bárki elő tudna rukkolni, majd egy enyhén fogyatékos pingvinre emlékeztető performansz keretében megvallani, nem tudunk megegyezni, mert a másik fél velejéig romlott, kizsákmányol és különben is, minket itten elnyomnak kollektíve. Jogfosztottság, nemzethalál, satöbbi.
Cinikus. Fölöttébb cinikus.
szürke_tapir 2008.02.26. 08:48:13
nincs itt valami zavar??
aranyhaj.blogspot.com · http://aranyhaj.blogspot.com 2008.02.26. 08:51:31
Amíg télen másfél órát késik némelyik járat (és nem egy alkalommal), vagy egyes helyeken 52 km-t százhúsz perc alatt tesz meg a vonat, addig nem kellene sztrájkolni.
Az is igaz, hogy a MÁV-ra fordított pénzt nem azok tüntetik el, akik most sztrájkolnak.
aranyhaj.blogspot.com
Juszuf0 2008.02.26. 20:36:55
Egy biztos számomra. A sztrájk nem rólam szól, és nem is vasutasokról. És sajnos (és ez a legdühítőbb) leginkább nem rólam szól. Pedig, ha jól tudom az én adómból, meg bérletforintjaimból is járatják a kölküket iskolába a tisztelt vasutasok, meg egyáltalán élik az életüket.
És itt most rögtön lehetne extrapolálni ebből a vasutas sztrájkból az egész ország állapotára, ahol a legtermészetesebben nyúl le mindenki mindent, ami a kezeügyébe kerül, és lopók közt lesz szegény ember, aki ezzel nem ért egyet, vagy nem ezt csinálja.
Tudom, hogy lehet menni Szlovákiába, vagy akárhová, de az úristen áldjon már meg mindenkit, miért nekem kellene elhúznom innen szebb világok felé? Miért nekem kell szégyelnem magam, hogy ez nem tetszik?
Kéksakál · http://keksakal.blog.hu/ 2008.02.28. 00:05:10